15 Nisan 2022, 14:39
|
#1
|
Üyelik tarihi: 15 Nisan 2022
Nereden: Trabzon
Mesajlar: 1.052
Konular: 410
IRC: hevesim.net
Alınan Beğeni: 339
Yapılan Beğeni: 285
|
Çocukların Değerlendirilmesi
Çocukların Değerlendirilmesi
Çocukları destekleyebilmek için onların becerilerini ve gelişim göstermeleri gereken alanları iyi biliyor olmak önemlidir. Bu bilgileri edinebilmek için ise onları dikkatli bir şekilde gözlemlemek ve gelişimlerini takip etmek gerekir. Bunu sadece bizlerden beklenen, usulen yapılan bir iş olarak değil- önemli ve yararlı bilgiler edinebilmemizi sağlayan bir süreç olarak düşünmeliyiz. Bu süreçte bize yardımcı olacak bir takım ölçme ve değerlendirme araçlarını biliyor ve bunları etkili bir şekilde kullanabiliyor olmak çok önemlidir. Sık ve düzenli yapılan ölçmeler ve değerlendirmeler çocuklar ile ilgili etkili planlar yapabilmemizi sağlayacaktır.
Ölçme değerlendirme yapabilmemiz için birçok araç mevcuttur- kontrol listeleri, anekdotlar, gözlemler, portföyler, portfolyolar… Hangi ölçme-değerlendirme araçlarını kullanıyor olursak olalım, dikkat etmemiz gereken bazı noktalar vardır: - Ölçme değerlendirme yaparken birden fazla bilgi kaynağını yani ölçme değerlendirme aracını kullanıyor olmamız önemlidir. Bu olaylara farklı açılardan bakabilmemizi sağlar.
- Her ölçme değerlendirme aracının kendi içinde artıları ve eksileri olabileceğini unutmamalıyız. Ölçme değerlendirmenin çocuğa fayda sağlamasını, yani onun öğrenmesine katkıda bulunması hedeflenmelidir. Bu da ölçme değerlendirme sonunda elde edinilen bilgilerin, planlara ve yaratılan öğrenme fırsatlarına entegre edilmesi ile mümkündür. Çocukların hangi konularda desteğe ihtiyaçları olduğunu saptayabilirsek bu ihtiyaçları yapacağımız planlamalarla karşılanmasını sağlayabiliriz.
- Ölçme-değerlendirmenin tüm çocuklar için adil olması, bir diğer deyişle standart olması ve çocuklar arasında ayrım yapılmıyor olması önemlidir.
- Çocuğun yanında aileyi de kapsıyor olması; çocuğun gelişimi hakkındaki detayları aile ile paylaşıyor olmamız açısından gereklidir.
Alıntıdır
|
|
|